Odwołany lub opóźniony lot – co robić? jakie przysługuje odszkodowanie?

Codziennie na całym świecie wykonywane jest wiele tysięcy połączeń lotniczych. Dzisiaj latanie przestało już być ekskluzywną rozrywką dla najbogatszych i stało się dla wielu milionów ludzi zwykłym, codziennym środkiem transportu.

Wraz ze wzrostem liczby połączeń, co oczywiste, wzrasta także liczba pasażerów, których loty są odwołane lub opóźnione. Warto wiedzieć, co zrobić w takim przypadku i skutecznie egzekwować swoje prawa. Bo prawa pasażerów linii lotniczych są szczegółowe opisane i ujęte w przepisach przyjętych przez Unię Europejską.

Jeżeli więc Twój lot był opóźniony lub odwołany, to należy zgłosić chęć otrzymania rekompensaty od linii lotniczej. Obecnie jest wiele firm, które oferują pomoc prawną i administracyjną w tym zakresie. Możliwe jest więc uzyskanie nawet do 400 euro odszkodowania. Dzieje się tak, kiedy Twój lot jest opóźniony co najmniej 3 godziny od pierwotnego czasu przylotu.

Dodatkowo, przewoźnik ma także obowiązek zapewnić bezpłatne posiłki i napoje oraz możliwość komunikacji np. z rodziną. Jedynie w przypadkach, kiedy opóźnienie lotu jest wynikiem niezależnych okoliczności (np. wybuch wulkanu, strajk) zwalnia linię lotniczą z obowiązku rekompensaty. We wszystkich innych przypadkach powinniśmy domagać się zwrotu pieniędzy lub rekompensaty. Warto o tym pamięć i korzystać ze swoich praw.